Numere Staticele vs Numerele dinamice

Hai să clarificăm treaba asta:

Numerele de tracking statice sunt cam ca veriga lipsă din lanțul tehnologic – ele sunt fixe și nu se schimbă, indiferent de cine ajunge la tine. Practic, e ca și cum ai avea un număr „VIP” pe care toată lumea îl folosește la fel, indiferent de unde vine. Bune pentru campaniile simple, offline sau pentru când vrei să ții lucrurile la „clasic” și să nu complici prea mult povestea.

Pe de altă parte, numerele de tracking dinamice sunt ca niște cameleoni cu chef de muncă. Numărul afișat se schimbă în funcție de fiecare vizitator care îți intră pe site, identificând exact de unde vine fiecare apel. E ca și cum ai pune fiecare client pe un covor roșu personalizat – astfel știi fără dubiu că apelul respectiv e rezultat din acea campanie de pe Google, din reclama de pe Facebook sau din cine știe ce colț al internetului.

Deci, în esență: statice – clasice și de încredere; dinamice – cameleonice și orientate pe detalii. Sau, cum îmi place mie să zic, statice sunt pentru „cât de cât”, iar dinamice sunt pentru când vrei să știi tot, dar TOT!

Iată și câteva exemple!

Numerele Statice

Să zicem că ai un panou publicitar pe un bulevard aglomerat și vrei ca lumea să te sune. Pui un număr frumușel pe panou, un număr unic doar pentru campania asta, care nu se schimbă nici dacă îl bate ploaia, nici dacă-l vede toată lumea. Așa știi că, dacă te sună cineva, sigur a văzut panoul – și eventual e și în trafic (noroc că a avut timp să-ți citească numărul în mers). Sau ai un pliant pe care l-ai pus în cutiile poștale și speri că cineva, cândva, îți va da un semn. Simplu, „old school”, fără prea multe variabile.

Numerele Dinamice

Acum, să trecem în era digitală. Cineva îți accesează site-ul de pe un anunț Google, altcineva de pe o postare din Facebook, și al treilea tocmai a venit dintr-un e-mail primit la cafea. Cu numerele dinamice, fiecare dintre ei vede un număr unic, generat special pentru sursa de unde a venit. E ca și cum ai avea o echipă de chelneri care îți șoptesc la ureche: „Domnul de la masa 3 a venit din Facebook.” Și uite-așa, știi exact cine e, de unde vine și ce să-i oferi.

Deci, în esență:

Statice – bune pentru panouri și pliante, pentru când simți că lumea trebuie să te sune doar dintr-o sursă clară, fizică.

Dinamice – ca să știi de unde au dat click și să-ți poți identifica vizitatorii exact ca pe niște oaspeți la petrecerea ta de marketing.

Leave a Reply

Your email address will not be published.

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Call Now Button