Daca majoritatea cautarilor de pe Google se fac printr-un dispozitiv mobil, atunci de ce sa folosim un index optimizat pentru desktop? La concluzia aceasta au ajuns si cei de la Google. De aici si planul pentru implementarea unui mobile-first index. Ce inseamna acest lucru? Pe scurt, Google lucreaza si chiar testeaza deja un nou index optimizat pentru dispozitivele mobile, si nu pentru desktop asa cum era pana acum. Cu alte cuvinte, se doreste tranzitia catre un mobile-first index, in detrimentul actualului index. De ce? Simplu! Majoritatea decide! Dar, nu te panica, am pregatit pentru tine toate informatiile de care ai nevoie pentru a-ti mentine sau a-ti imbunatati pozitia in SERP (search engine result pages), odata lansat mobile-first index. Uite ce trebuie sa faci!

Site-ul optimizat pentru dispozitivele mobile, o necesitate!

Altfel spus, sa ai un site optimizat pentru userii de smartphone-uri sau tablete nu mai este o optiune, ci a devenit o necesitate! In prezent, Google doar testeaza mobile-first index si se presupune ca acest index va intra in vigoare in urmatoarele luni. O data exacta nu este stabilita, intrucat nu se stie cum vor decurge testele. Adica se urmareste imbunatatirea generala a experientei userului pe acest motor de cautare. Insa, ce este important de retinut – indiferent daca rezultatele testelor preliminarii vor fi negative, mobile-first index nu va fi dat uitarii. Din contra, planul de rezerva include noi teste si noi algoritmi care sa favorizeze cautarile facute pe dispozitivele mobile. Deci, nu este vorba despre „Daca?”, ci despre „Cand?”, dar vom discuta despre asta mai pe larg imediat.

Avand in vedere ca versiunea de mobil va fi principala versiune afisata, iar cea de desktop va cadea pe locul 2, nu putem decat sa tragem o concluzie unanim acceptata – Daca vrei sa ai o afacere prospera, trebuie sa ai un site optimizat pentru mobil.

Cum iti poti optimiza site-ul pentru mobil

Pentru a tine pasul cu Mobile-first index, nu ai nevoie doar de un site care sa mearga bine pe mobil sau tableta. Calitatea continutului, felul cu alegi sa prezinti informatia sau design-ul, toate aceste elemente contribuie la experienta user-ului pe site.

Ce trebuie sa urmaresti?

  • Site-ul trebuie sa se incarce rapid pe mobil
  • Designul trebuie sa fie unul responsive
  • Imaginile trebuiesc optimizate pentru platformele mobile
  • Structura paginii, dpdv tehnic, trebuie sa corespunda standardelor moderne de programare
  • Navigarea trebuie sa fie simpla si intuitiva
  • Content-ul de pe site trebuie sa fie usor de scanat dpdv vizual
  • Content-ul trebuie sa raspunda cautarilor userilor (inclusiv prin comanda vocala)
  • Asadar, gandeste-ti site-ul pentru tehnologia touch!

Fii creativ, iar strategia ta va da roade!

Dar cum faci sa raspunzi cerintelor pontetialilor clienti? Si mai ales, cum te adaptezi schimbarii aduse de Mobile-first Index? Un prim pas, pe langa toate optimizarile tehnice, de care am amintit, trebuie sa ajungi sa-ti cunosti cu adevarat userii/vizitatorii site-ului. De ce? Motivul este unul simplu – pentru a dispune informatia in locurile unde acestia o cauta si mai ales in forma de care au nevoie.

Deci, atunci cand vrei o versiune de mobil pentru site-ul tau trebuie sa te gandesti in primul rand la functionalitate. Este usor de folosit? Este intuitiv? Si ca sa mergem un pic si mai departe, trebuie sa amintim si de cea mai usoara modalitate prin care poti dobandi toate aceste raspunsuri.

Daca vrei o solutie completa de monitorizare a potentialilor clienti, pentru ca pana la urma vorbim de o majoritate formata din useri de mobil, atunci Google Analytics nu mai este de ajuns. Foloseste o platforma de call tracking, precum INVOX Call Tracking, si analizeaza comportamentul userilor. Vezi cum acestia interactioneaza cu site-ul tau (de exemplu, poti afla care pagini i-au convins sa te sune, adica paginile vizitate inainte de efectuarea apelului, dar si dupa). Citeste pe larg despre toate aceaste avantaje si nu numai, accesand acest link: https://www.invox.ro/cum-te-ajuta-invox-call-tracking/

Ce presupune Mobile-first Index pentru site-ul tau?

Toate schimbarile aduse de Google pot fi in avantajul tau. Trebuie doar sa retii urmatoarele aspecte:

  • Ai nevoie de un site optimizat pentru cautarile efectuate pe dispozitivele mobile
  • Nu renunta la Off-page SEO si la dobandirea linkurilor de calitate
  • Optimizeaza-ti site-ul pentru cautarile care vin ca rezultat al comenzilor vocale (Sfat: Sectiunea de „Intrebari Frecvente” sau „FAQ” te poate ajuta!)
  • Nu confunda UI (User interface) cu UX (User experience)
  • Foloseste-te de Call Recording pentru a stabili strategia de continut
  • Nu uita de User Persona pentru a stabili intentia userilor si a expune eficient informatia

Intr-o alta ordine de idei, sa nu uitam de un lucru esential pe care-l poti intoarce in favoarea ta, odata cu introducerea Mobile-first index. Foloseste-te de apelurile la actiune (Call-to-action) la care userii tai raspund (de exemplu, prin Meta Data care apare in SERP) si plaseaza butoanele in mod intuitiv (de exemplu, in Landing page-urile unde ajung). Astfel, userii vor putea actiona imediat (vor vizita site-ul/vor naviga prin site cu usurinta, te vor apela telefonic – printr-un buton de „Call Now” de exemplu, sau vor face o achizitie online rapida, fara batai de cap). Ce poate fi mai bun decat atat? Tine sub control toata informatia din campaniile online, utilizand INVOX Call Tracking, si astfel iti vei putea optimiza costurile!

Nu mai este vorba de „Daca?”, ci de „Cand?”

In concluzie, site-urile optimizate pentru mobil vor avea intaietate. Daca acum este de preferat sa ai un site optimizat pentru mobil, peste putin timp acest lucru va face chiar diferenta intre succes si esec. Optimizeaza-ti site-ul, stai la curent cu toate modificarile aduse de motoarele de cautare care iti furnizeaza clienti, si mai ales nu te opri din a-ti monitoriza actiunile userilor pe site. Gandeste-te, cu cat stii mai mult despre ei, cu atat le vei putea oferi exact ceea ce cauta. Asa cum am amintit mai sus, printr-o platforma de call tracking iti vei putea optimiza atat campaniile de promovare, cat si site-ul, pentru a-l aduce in fata potentialilor clienti.

Adapteaza-ti continutul de pe site astfel incat sa raspunda cautarilor online si asigura-te ca modalitatea prin care userii ajung la continutul afisat este in concordanta cu schimbarile aduse de Google. Daca vei respecta toti acesti pasi, atunci cu siguranta Mobile-first index nu va reprezenta un pericol pentru afacerea ta.

Stai la curent cu noutatile despre call tracking si optimizarea site-urilor pentru mobil, accesand articolele site-ului nostru. 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Abonează-te la Newsletter

Follow Us

Articole recente

Testează acum INVOX Call Tracking și câștigă mai multe vânzări
Call Now Button