Orice campanie de marketing are în spate o strategie și un buget. Și de cele mai multe ori acestea nu sunt ieftine.

Mai mult, în digital totul se întâmplă rapid și nu ai decât câteva secunde pentru a impresiona viitorii tăi clienți. O campanie profitabilă nu este doar cea care asigură un flux de leaduri, ci cea care oferă date despre clienții tăi, traseul lor și experiența pe care o au în interacțiunea cu business-ul tău.

Bineînțeles, citatul “Nu poți scala ce nu poți măsură” se aplică în orice campanie. Trebuie să îți poți măsură eforturile din online și o dată ce faci asta, optimizarea și baza de date îți va oferi o imagine mai bună asupra strategiei tale.

Ce faci însă în privința apelurilor telefonice?

Un serviciu de call tracking îți poate oferi date importante, dar sunt și alte aspecte pe care nu ar trebui să le ignori dacă ai o campanie în care folosești apelurile telefonice.

1. Crează o baza de date

Când primești un apel telefonic asigură-te că cel care îl preia va cere datele celui care sună înainte de a merge mai departe. Astfel îți construiești o baza de date și poți face follow-up. Mai mult, o dată ce ai aflat date despre potențialul client îți va fi mai ușor să îi prezinți și alte servicii și produse adaptate nevoilor lui.

2. Așteptarea nu e cea mai bună alegere

Știm cu toții senzația pe care o ai când suni și ești pus pe hold cu o renumită melodie din anii ’90. Nu e cea mai bună tactică, așa cum nu e să nu li se răspundă deloc. Dacă nu e vreun motiv special, faptul că un apel nu este preluat poate duce la un client pierdut.

Rapoartele pe apeluri îți pot spune de câte ori a sunat telefonul, durata apelurilor și cât timp au așteptat clienții pentru a fi preluați.

3. Pregătește-te pentru clientul modern

Cam 1 din 3 clienți face research pe internet înainte de se hotărî să sune. Clientul modern caută pe internet date, adună informații și ulterior te sună. Pregătește-te din timp pentru aceștia pentru că se dovedesc a fi cei mai greu de convertit.

O platforma de call tracking îți va oferi informații despre istoricul de navigare al clienților pe site-ul tău și ce produse sau servicii au fost cele mai vizitate – adică un raport detaliat asupra intențiilor sale. Va fi mult mai ușor să îi faci o recomandare în cazul în care nu ai produsul pe stoc sau dorește servicii suplimentare.

4. Vocea este importantă

Persoana care preia apelul are un rol decisiv, fiind ultima linie din traseul clientului. Dacă în cazul unui funnel contează landing page-ul, în cazul unui apel vocea cântărește cât un CTA pus unde trebuie.

Nu uita că putem identifica un zâmbet prin telefon, așa că fii sigur că cine răspunde la telefon nu are și alt task și se ocupă doar cu acest lucru. Atitudinea  calmă și profesională îți va asigura o creștere a ratei de conversie.

5. Crează un rezumat al apelului

Când discuția curge pe firul natural și se apropie de final, un rezumat al discuției îți garantează că ai notat cele mai importante puncte ale apelului. Dacă apelantul a dorit o oferta, verifică că ai notat ce anume a dorit și termenul în care va primi un răspuns. În plus, oferă detalii și explică ce va conține cotația și dacă există detalii suplimentare.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Abonează-te la Newsletter

Follow Us

Articole recente

Testează acum INVOX Call Tracking și câștigă mai multe vânzări

INVOX Call Tracking este un soft de atribuire a apelurile telefonice pe canalele de marketing. Folosește INVOX și află cuvintele cheie, anunțurile, campaniile, paginile din site din care sună clienții și optimizează campaniile de marketing.

INTEGRĂRI

Abonează-te la Newsletter